Monday, 11 May 2015

Hari EMAK laH!!

Assalamualaikum
Alhamdulillah pada 12.11.2014 ALLAH S.W.T memberi nikmat tak terhingga kat aku untuk bergelar seorang IBU.syukur sangat-sangat.Baru aku tau macam ni la susah senang jaga anak,macamana mak jaga aku dulu dari baby hingga besaq,tahun ni aku dapat sambut hari ibu..heppy mother day PUAN SITI NOOR AYUNI...meh tepuk tangan kat wanita jelita ini.Buat mak tersayang ROZIAH BINTI YUSOF terima kasih sebab lahir kan cheq besaq kan cheq dari kecik sampai besaq sampai kawen sampai bagi kat mak cucu,tahun depan tambah lagi sorang nah cucu.ehh ehhh.hahahahaha.eiii mencik lah kalo karang ayat camni mesti da irama-irama sayu teringat kenangan dulu.,kenangan arwah tok tersayang,al fatihah buat tok,cheq rindu tok rindu nak makan nasik ngn ikan temenung goi (campur) dengan tokyu(kicap) cap kipas makan tepi pintu dapuq dirimbuni pokok pelam teloq,HANG INGAT DAK MAT JIJI,KALAU KITA BALIK UMAH TOK KAT BAGAN DALAM(macam la mat jiji baca blog nih,hahahaha),Teringat la kenangan dulu masa kecik-kecik,mak cita masa dulu nak balik umah tok kat bagan dalam susah payah balik nek bas dari kampung nek van pi kepala batas nek pulak bas UTC(UTC pon dah tak ado la) masa tu aku dengan mak ja balik hala nama pon anak sulung harus la sesorang dulu sebelum muncul nya hadek-hadek yang lain,tak gitu hakak-hakak,hahaha.mak cita jenuh dukung la aku masa kecik yang berat kilo-kilo sampai nek ketak-ketak tangan mak..ok hat tu tifuuu,sampai kat jeti bagan jalan kaki pulak sampai umah tok kat bagan dalam,isk agak jauh la,mungkin tu faktor mak aku sampai lani slim melim,hala masa dulu kan mana la mampu nak nek keta kan,kita tabik sepering kat mak la kuat bawak kami adik-adik balik kampung tanpa bantuan ayah,mak seorang bedikari walaupun mak garang tapi cantik la,jasa mu tetap ku kenang mendidik kami dari kecik sampai besaq.ewah...buat mak mentua tersayang ZURINA BT ARSHAD,terima kasih mak terima yuni sebagai menantu,bagi kasih sayang, jaga yuni,tahun depan yuni tambah cucu lagi sorang ok,hahahahahaha,kan mak cakap berak banyak-banyak masa muda.kan kan...dan kelmarin dapat ucapan yang tersentuh jiwoooo ku la dari suami..nak wish depan weolss malu,so incik suami wish dalam mesej pon boleh,tq sayang..teruih terharu lap ayaq lioq sebab masa baca mesej tu baru bagun tidoq tekejoitttt tetiba ada mesej gitu...and SELAMAT HARI IBU,EMAK,MAMA,BONDA UMMI,MUMMY DAN SEGALA PNGGILAN ANAK-ANAK KEPADA WANITA DILUAR SANA..SAYANGI LAH ANAK ANDA..DIDIK LAH ANAK-ANAK UNTUK JADI TERBAIK,WALAUPUN KITA TAK MAMPU MENJADI IBU YANG SEMPURNA UNTUK ANAK-ANAK TAPI INSYAALLAH KITA USAHA YANG TERBAIK,ALLAH SENTIASA DISISI KITA..


mak kitee...

arwah tok tersayang
al fatihah


mak kite lagi lah kan....


mak kite ngn cucu beliauuu..cucu ka anak nih??hahaha



dan mak bersama ayah kite lahh


ayat tu tak menahan sangat,tq sayang,jangan marah aaa kite letak sini ayat u,hahahaha.i and u kemain.hahahahahaha
#jangankencamhakak


semalam punya peristiwa,birak a.k.a beras kak liza bagi kek tuk mak mntua sempernaa hari ibu
bersama cucu-cucu

ok paham-paham ni last gambaq..ni haaa saja nak tempek lagi 1 gambaq
hapy family hingga jannah insyaallah amin!
gambaq baru lepas pantang ritu,macam mahcikkk makhcikkk..feduliiik apa,janji haku kurus kau hade?..



DARI CHEQ ANAK KESAYANGAN MAK,
~AREYUNY YANG CANTIK LAGI COMEL~

No comments:

Post a Comment